HPD Mala Rava Zadar

Click here to edit subtitle

Stigla struja na Crnopac- Na Crnopcu prosvitlilo!!! 04./05. srpnja 2015

Iako su probne žarulje zasvitlile prilikom testiranja električnih instalacija koje je mjesecima ranije postavljao naš vridni Jere, ipak se dan 05. srpnja upisuje zlatnim slovima u povijest skloništa Tatekove družine.

Na Crnopcu je zasvitlila prva žarulja, sjajna i jarka poput sunca iz kojeg joj energija i stiže.

U još jednoj radnoj akciji postavljen je solarni sustav koji sunčevu energiju pretvara u električnu, te ju pohranjuje u bateriju. Postavljanje ovog sustava omogućava posjetiteljima nadopunu baterija mobitela, GPS uređaja ali i kvalitetniji boravak u skloništu za vremena mračnih noći.

Za one željne romantike tu će i dalje biti mjesec i zvijezde koje će se uključivati pomicanjem sklopke na nulu.

Sama akcija započela je u subotu kada su iznijeti solarni paneli, kabeli, sklopke, pretvarači, i ono najbitnije- velika i moćna baterija. Zbog njene težine, osjetljivosti i nezgrapnosti zadala nam je puno muke!

Sutradan je solarni sustav postavljen od strane stručnjaka i asistenciju nekolicine članova. Ostalo je samo pričekati prvi mrak da isprobamo sustav. I prva žarulja je zasvijetlila!

Kupnja i postavljanja solarnog sustava izvršeno uz materijalnu pomoć Hrvatskog planinarskog saveza.

Samo postavljanje obnovljivog izvora energije ukazuje na želju i potrebu da se priroda Crnopca očuva od svih mogućih zagađivača, a da to ne bude na uštrb što kvalitetnijih uvjeta boravka u skloništu. Stoga molimo planinare da sa sustavom postupaju sa pažnjom i prema uputama koje ćemo postaviti u skorije vrijeme.

Ovom prilikom uputili bi veliku zahvalu Hrvatskom planinarskom savezu što nas je svesrdno podržao u još jednoj akciji!

Fotografije same akcije možete pogledati u GALERIJI

Proslava 5. rođendana HPD Mala Rava, 25./26. travnja 2015

Prošlog vikenda proslavili smo na Crnopcu svoj peti rođendan u ugodnom druženju naših članova i prijatelja.
Okupljanje je održano u subotu, dana 25. travnja ispred skloništa Tatekove družine.
U ležernoj i prijateljskoj atmosferi odrađena je i svečana sjednica društva prilikom koje su se okupljenima obratili predsjednik Zoran Simičić i tajnik Eduard Magazin. Nakon prigodne riječi podijeljena su i priznanja zaslužnim članovima. Tako su zbog svojih doprinosa i požrtvovnosti u radu i aktivnostima društva nagrađeni Slavko Tomerlin Tatek i Željko Antišin. I to zlatnom značkom "HPD Mala Rava". Također, podijeljena su i priznanja i pojedinim mlađim članovima društva tako da smo simbolično zaokružili zadnjih pet godina postojanja i postavili dobre temelje za bližu i dalju budućnost.
Također, ovu obljetnicu obilježila je i prva žarulja koja je zasjala na Crnopcu iz novih instalacija koje su pripremljene za postavljanje solarnog sustava.
Kako je Crnopac i ovog vikenda (neovisno o godišnjici) bio meta većeg broja planinara tako je odrađena i mini radna akcija uklanjanja srušenog drveća kako bi staza Malog princa bila što prohodnija.
Kako je bilo možete ćirnit u GALERIJI ili na stranicama portala 057.info

88 mu je godina tek! Rođendan Slavka Tomerlina Tateka, 12. veljače 2015.

Slavko Tomerlin Tatek  proslavio je svoj 88. rođendan u društvu članova našeg planinarskog društva.
Slavljeniku je priređeno i iznenađenje- torta u obliku skloništa na Crnopcu. Torta u ovom obliku posebno je razveselila slavljenika.  Slavljeniku je uručen i prigodan poklon, monografija "Hrvatsko planinarstvo u 1000 slika" sa potpisima svih članova društva.
Nakon jednosatnog ugodnog čavrljanja razišli smo se kućama.
Slavko Tomerlin Tatek naš je inspirator i počasni član. Iako je pred devetim desetljećem života i dalje aktivno planinari i velika je inspiracija svim mlađim planinarima.
Želimo mu puno zdravlja i još puno prijeđenih staza.

Mala Rava na Velikom Zavižanu- 11. i 12. listopada 2014.
(kako smo hodili stopama Premužića, Rossija, Hirtza i Krajača...)

Subota, 11.listopada, 2014.- 06:30 sati… Dan prvi. Planirani polazak po starom običaju prolongirao se za pola sata zbog Nikolinog žveljarina. Pogađate, nije zvonio. Družinu ovaj put čine Zoran, Željko, Edi, Jere, Nikola, Bruno, Vjeko i Čedo. I dok nam se Crnopac veseli zabljesnut prvim zrakama sunca mi koristimo situaciju i bježimo mu iz vidokruga. Ostavljamo ovaj vikend Crnopac nekim drugim planinarima.

Nakon što su neki promašili odmorište Zir napokon pijemo prvu kavu na Janču. Raspoloženje je na visini. Nakog gaženja bolesnog palca od strane sičušne konobarice, Edi se udaljio s izrazom i gegovima Jamesa Browna. Nakon izlaza s autoputa i vožnje lokalnom cestom kroz Krasno dolazimo na ulaz u NP Sjeverni Velebit gdje kupujemo karte. Još malo krivinama i usponima i eto nas podno planinarskog doma na Zavižanu. Automobile parkiramo na platou podno doma i nakon kratkog uspona eto nas na cilju.

U domu nas dočekuje gospodin Ante Vukušić. Planinarima ga ne treba posebno predstavljati. A za ostale koji ne znaju, Ante Vukušić je domar planinarskog doma na Zavižanu i djelatnik zavižanske meteorološke postaje. Taj posao obavlja već četiri desetljeća u kojima je postao i svojevrsna legenda u planinarskom svijetu. Pristupačan i uvjek spreman za šalu i na nas je ostavio odmah takav utisak. Meteorološka postaja nalazi se tik do planinarskog doma. Kao takva je najviša točka sinoptičkih mjerenja i sinonim za loše vrijeme i niske temperature. Nas je dočekalo lijepo sunčano vrijeme i ugodnih 15 C.

Tiho, koji nažalost nije s nama (otišao u Apenine a mogao ih je vidjeti i sa Zavižana) dogovorio nam je nočenje u pl. domu. Ugodno smo iznenađeni gostoljubivošću obitelji Vukušić kao i samim smještajem.

To nam je otvorilo apetit pa je pala i prva marenda. A nakon marende treba i potrošiti nakupljene kalorije. Polazimo u obilazak Premužićeve planinarske staze (Pl. dom- Rossijeva koliba-Pl. dom). Izgradnja ove planinarske staze počela je 1930. godine kao realizacija ideje nekolicine planinarskih zanesenjaka od kojih je jedan, dr. Ivan Krajač, bio i ministar u vladi Kraljevine Jugoslavije. Osim toga bio je i predsjednik HPS-a. Stazu su financirale državne institucije pa ona može biti dobar primjer današnjim političarima kako se državni novci mogu potrošiti i za svoj gušt a ujedno i za opću korist.

Stazu je projektirao šumarski inženjer Ante Premužić. Vodio se idejom da staza savlada divlje predjele Velebita bez preteških uspona. Staza koja njemu u čast nosi ime Premužičeva, duga je 57 km, s prosječnim nagibom od 10%. Vodi od prijevoja Oltari na sj. Velebitu do Bačkih Oštarija u masivu srednjeg Velebita.

Ovo remek-djelo graditeljstva izveli su lokalni majstori iz Velebitskog podgorja od 1930. do 1933. godine.

S tim da se jednu sezonu radovi nisu odvijali zbog nedostatka sredstava. Zaista impresivno ako uzmemo u obzir da se zbog vremenskih neprilika dobar dio godine na Velebitu nemože boraviti. Duž staze postavljene su info table koje nam osim povijesti gradnje donose i niz zanimljivih činjenica iz biljnog i životinskog svijeta Velebita.

I tako smo kroz hodnju Premužičevom stazom, došli do Rossijevog skloništa (1580m) na Rožanskim kukovima. Sklonište je nazvano po još jednom pioniru hrvatskog planinarstva, Ljudevitu Rossiju. Povodom 85 obljetnice gradnje, interijer skloništa je obnovljen. Dio družine, Zoran i Jere, izvršili su uspon na vrh Gromovaču (1676m). Po povratku u dom dočekao nas je pripremljen ručak. Fažol i kobasice po starom planinarskom običaju. Kako je padala noć tako se i dom punio planinarima. Naravno, našem dragom Ediju vrag nije dao mira pa je predložio za večeru šnicele u vinskom umaku. Iako je Čedo zaboravio pojedine sastojke (a neke je donio ali je zaboravio da ih je donio!) večera je bila za pet.

Nedjelja, 12. Listopada 2014. Dan drugi- Zora još nije bila svanula kad se Čedo ustao i odmaglio na Veliku kosu (1622m) pored planinarskog doma. Svi su bili u čuđenju jer dom ima uređen wc. Kasnije se ispostavilo da su neki drugi filmovi bili u njegovoj glavi. Fotografski, naravno. Edi je pripremio fritaju od jaja, kajganu rekli bi smo. I to u tri varijante: sa pancetom i sirom, samo sa sirom i predsjedničku za našeg predsjednika Zorana. Ovaj dan nipošto nije bio običan jer je Željko slavio rođendan. Proslavit ćemo to usponom na Veliki Zavižan (1676m). Vjeko se odlučio na samotnjački đir i uspon na Vučjak.

Veliki Zavižan jedan je od najpopularnijih velebitskih vrhova. Obrastao je niskom klekovinom i vrh mu je gotovo krševita golet. Upravo zbog toga s njega se pruža prekrasan pogled na Rab, Goli, Grgur, Krk i ostatak Kvarnera. Uspon su izvršili slavljenik Željko, Zoran, Jere, Nikola i Čedo. Onome tko nije bio na ovom jedinstvenom vrhu riječima je nemoguće opisati pogled koji se s njega pruža. Sam uspon na vrh nije težak i prate ga jako dobre markacije. Po silasku s vrha prošli smo kroz Velebitski botanički vrt, osnovan 1967. godine na inicijativu dr. Frana Kušana. Vrt se smjestio u kotlini omeđenoj vrhovima Zavižana, Balinovca i Velike kose. Nakon ručka čitava ekipa se pozdravila sa domarom Antom Vukušićem. Cilj nam je bio posjetiti Štirovaču i napiti se studene vode sa njenog izvora. Dojmljiv je bio i susret sa prastarim smrekama. Ako se ikada nađete u ulozi natjecatelja na nekom kvizu znanja, zapamtite da je Štirovača jedan od prvih nacionalnih parkova, proglašen 1929. Iako je odredba vrijedila samo jednu godinu! Vjeko, bio si u pravu! Preko Mrkvišta smo se makadamskom cestom zaputili prema planinarskoj kući na Alanu. Nakon Alana zaputili smo se prema Zadru uz kratko zaustavljanje u Jablancu i posjetu čudesnoj uvali Zavratnici. Svakako vikend za pamćenje! Tijekom vožnje prema Zadru kovali su se novi planovi i nove rute...

* Još fotografija

Akcija postavljanja novog krova 13. i 14. rujna 2014.

Da članovi "Male Rave" nikad ne miruju dokaz je i prošlotjedna radna akcija postavljanja novog krovišta.

Akcija se službeno održala 13. i 14. rujna iako su same pripreme započele i nekoliko dana ranije.

Sudjelovali su članovi svih dobnih skupina, kako znamo u šali reći, od 8 do 88. Iako nam prognoza nije bila naklonjena, kiša nam se smilovala i gotovo u potpunosti dopustila iznošenje materijala i postavljanje krovišta.

Kompliciran posao izvlačenja "sendvič" limova, drvenih murala, izolacije i alata obavljen je u nekoliko etapa.

Krovište je izgrađeno od sendvič limova postavljenih na drvene nosače.

Cijeli krov obložen je i termo izolacijskim materijalom kako bi u hladnijim vremenima boravak planinara bio ugodniji.

Unutar skloništa izvršeno je postavljanje nove lamperije. Također, izvršena je i rekonstrukcija dimnjaka.

Drugi dan akcije pridružio nam se i gospodin Slavko Tomerlin Tatek koji je izrazio zadovoljstvo viđenim i učinjenim.

Čitava akcija začinjena je zasluženom planinarskom marendom i druženjem.

Sredstva za kupnju materijala osigurao je "Hrvatski planinarski savez" kojem i ovim putem zahvaljujemo!

Galerija slika - OVDJE

Radna akcija, 25. lipnja 2014. (Dan državnosti)

Dana 25. lipnja (Dan državnosti) u gotovo jesenskim uvjetima odrađena je još jedna akcija postavljanja skulptura životinja duž uspona prema skloništu Tatekove družine na Crnopcu.

I ovaj put "krivac" za čitavu akciju bio je gospodin Slavko Tomerlin Tatek koji je izradio još jednu seriju kipova životinja. Već poznatom životinjskom carstvu (lisice, divokoze, orla, vepra...) pridružili su se srnjak, srna, lane i - vuk.

Lokacije za postavljanje kipova odabrao je gospodin Tomerlin koji je i pratio čitavu akciju. Iznošenje i montažu kipova odradili su članovi Željko Antišin, Ivo Antišin, Nikola Hoti, Dinko Zebić, Tihomir Miličević, Zoran Simičić, Šime Simičić i Čedomir Vojnović.

Životinje su se odlično uklopile u prirodni ambijent i zasigurno će pobrati simpatije starih i novih ljubitelja Crnopca. Iako nam prognoza nije bila sklona, vremenski uvjeti su nam dozvolili da čitava radna akcija prođe po planu.  Ono što nas posebno veseli je sudjelovanje i mlađih članova Karla Antišina i Filipa Miličevića koji su umjesto uz TV i kompjuter ovaj praznik odlučili provesti u prirodi.

Više slika -  OVDJE

Održan tečaj za markaciste u Paklenici

Dana 17. i 18. svibnja 2014. godine održan je tečaj za markaciste HPS-a u Starigradu Paklenici. Na tečaj se prijavilo ukupno 36 polaznika. Tečaj je organizirala i vodila Bernarda Huzjak.

Praktični i teoretski dio odradili su Boris Bjedov, Božica Denona Bambić, Sven Pavlaković i Bernarda Huzjak.  Tečaju su prisustvovali uz aktivno sudjelovanje gosti iz Slovenije, markacisti instruktori Bogdan Seliger i Albin Žnidarčič.

Nakon usvajanja teorijskih znanja polaznici tečaja imali su priliku pokazati novousvojene vještine primjeniti na okolnom terenu. Održana je i pismena provjera za polaznike. Koliko je tečaj bio uspješan najbolje dokazuje i visoka prolazna ocjena od čak 94,5% točnih odgovora.

Ispred HPD Mala Rava tečaju su prisustvovali ( i s uspjehom položili ispit)  i članovi našeg društva.
Čestitamo svim polaznicima a posebno našim novim markacistima  Zoranu Simičiću, Željku Antišinu, Tihomiru Miličeviću i Dinku Zebiću.

(Izvor: http://www.hps.hr/vijesti/468/odrzan-tecaj-za-markaciste-u-paklenici/)

Priznanje

Dana 12. rujna u prostorijama udruge (Cafe bar „No7“) održala se svečana skupština HPD-a „Mala Rava“.

Povod ovom sastanku bilo je uručivanje plakete Hrvatskog planinarskog saveza gospodinu Slavku Tomerlinu – Tateku za doprinos razvoju planinarstva.                            Ta svojevrsna nagrada za životno djelo gospodinu Tomerlinu uručena je na inicijativu članova i vodstva HPD-a „Mala Rava“. Jer upravo je naše planinarsko društvo, iako mlađahno i po stažu i po članstvu, preuzelo obavezu upravljanja skloništem „Crnopac“(1137m) na Južnom Velebitu. Navedeno sklonište je sagradio i o njemu godinama skrbio nitko drugi nego gospodin Tomerlin i njegova družina.

Otkada je svoju zagrebačku adresu 1968. godine zamjenio zadarskom, ovaj planinarski entuzijast konstantno je radio na održavanju i markaciji novih staza diljem Velebita kao i na nesebičnom prenošenju znanja i ljubavi prema planinarstvu mlađim generacijama. Štoviše od toga nije odustao ni u svojim najboljim godinama pa nije ni čudo, kako sam kaže, da zaboravlja datume i imena ali jako dobro pamti staze Južnog Velebita.

Uvodnu riječ održao je predsjednik društva Zoran Simičić dok je plaketu HPS-a uz prigodnu riječ uručio  Tihomir Miličević. Također je i tajnik društva Eduard Magazin uručio gospodinu Tomerlinu iskaznicu počasnog člana društva HPD „Mala Rava“. Nakon toga se gospodin Tomerlin obratio prisutnima prigodnim riječima i zahvalio na ukazanoj (ali nadasve i zasluženoj op.a.) časti. Na članovima HPD-a „Mala Rava“ je velika odgovornost da životno djelo našeg Tateka, staze, skloništa i netaknutu prirodu očuvaju za mlađe generacije.  Druženje planinara nastavilo se uz prigodni domjenak.